Friday, 10 April 2015

Acid King - 'Middle of Nowhere, Center of Everywhere' (Album Review)



Album Type: Full-Length
Date Released: 14/4/2015
Label: Svart Records

‘Middle of Nowhere, Center of Everywhere’ CD//DD//LP track listing:

1). Intro
2). Silent Pictures
3). Coming Down from Outer Space
4). Laser Headlights
5). Red River
6). Infinite Skies
7).Center of Everything
8). Outro

Acid King is:

Lori S. | Vocals, guitar
Joey Osbourne | Drums
Mark Lamb | Bass

Review:

It’s been a decade since Acid King last released any new studio material. ‘Middle of Nowhere, Center of Everywhere’ is the bands fourth long player and sees the legendary three piece packing serious power and heaviness yet again. A product of the Bay Area, the band has constructed a well built new album choc full of hypnotic, repetitive fuzzed up riffs, laced with highly skilled drumming and esoteric vocals that shift you to another world.

The album is bookended by Intro and Outro that appear to be the same jam, split into two sections. The whole album feels like one long jam session which shows a cohesive looseness in the playing of the band. Although there is a jam element, the songs are layered and build magnificently. ‘Silent Pictures’ melodic guitar line helps the song soar in its centre.

‘Coming Down from Outer Space’ feels just like that with the densely fuzzy main riff being shimmied along by the drums of Joey Osbourne. The vocals again, lift the song to a different echelon and are a superb accompaniment to the music. Lori S really is a visionary and is completely unique in her vocal and musical delivery. ‘Center of Everywhere’ sees Lori’s vocals distorted and unnerving alongside the music.

Each of the tracks on ‘Middle of Nowhere, Center of Everywhere’, move at a trudging pace with psychedelic overtones popping up throughout the duration. ‘Red River', 'Infinite Skies’ and the albums title track hook you in with their panache and grace. It is a joyous amalgamation of guitar and drum. ‘Infinite Skies’ main riff would sit on any Black Sabbath album in terms of its heaviness and repetitively dark tone, as the bass of Mark Lamb holds the whole album together in a very succinct and unassuming way barring the end of the title track where he takes centre stage to lead into the album closer.

There are countless stoner and doom metal bands around in the modern era, however when you get a band like Acid King that have been around for over two decades, you have to feel a sense of excitement over a new release. They helped write the book of stoner/doom/fuzz rock emanating from the early nineties, and their new opus is one of absolute greatness. The eight tracks on, ‘Middle of Nowhere, Center of Everywhere’, flow majestically and organically. This is an album that will only mature and sound better each time. As Lori S proclaims in the albums press release,

“We never played this music for popularity. There are no rules. We do everything how we want to. Acid King has always been driven by that.”

Amen. The album artwork is awesome too.

Words by: Dominic Walsh

‘Middle of Nowhere, Center of Everywhere’ is available here

For more information:

1 comment:

Dinh Ha said...

đồng tâm
game mu
cho thuê nhà trọ
cho thuê phòng trọ
nhac san cuc manh
số điện thoại tư vấn pháp luật miễn phí
văn phòng luật
tổng đài tư vấn pháp luật
dịch vụ thành lập công ty trọn gói
lý thuyết trò chơi trong kinh tế học
đức phật và nàng audio
hồ sơ mật dinh độc lập audio
đừng hoang tưởng về biển lớn ebook
chiến thắng trò chơi cuộc sống ebook
bước nhảy lượng tử
ngồi khóc trên cây audio
truy tìm ký ức audio
mặt dày tâm đen audio
thế giới như tôi thấy ebook

“Xà Hạt mỹ nhân !”

Trương Mỹ Nhân, mở to cặp mắt ngây thơ to tròn của mình ra nhìn chằm chằm Lưu Phong, vẻ mặt thánh thiện của nàng thật là không có chút tì vết, không nghĩ ra được lại là để che dấu ác tâm trong lòng.

“Đáng tiếc ngươi cũng không còn tư cách nam nhân lâu nữa đâu.” Trương Mỹ Nhân trong lòng thầm cảm thấy thoải mái, dường như hôm nay thời tiết quả thực rất đẹp, bầu trời xanh ngắt, mây trắng phiêu lãng, chim ca líu lo trên cành cây, tâm tình của nàng thực sự là rất tốt.

“Phong nhi, cuối cùng ngươi cũng đã đến, ta đã đợi ngươi nhiều năm rồi.” Trương Mỹ Nhân cố nén ác tâm trong lòng, tự nhiên dắt tay Lưu Phong đi vào trong trang viên.

Đi vào trong Lưu Phong mới biết nơi này vốn có tên là Phượng viên.

Lưu Phong lúc này cũng đồng dạng, cố gắng kìm nén phẫn nộ trong lòng, để tứ sư tôn nắm tay cùng sóng bước, đi bên cạnh nàng.

“Đồng tính luyến ái, Xà Hạt độc phụ….” Lưu Phong trong lòng không ngừng chửi rủa tổ tông bảy mươi đời của Trương Mỹ Nhân, nhưng mặt ngoài lại phải giả dạng tươi cười, vừa đi vừa vui vẻ đàm đạo cùng Trương Mỹ Nhân.

Trương Mỹ Nhân cùng hắn hàn huyên, hỏi về sự tình ở Phiêu Hương cốc. Một lúc sau nàng lấy cớ bận việc, giao mọi chuyện của Lưu Phong cho quản gia an bài, còn mình thì đứng dậy, rời khỏi trang viên.

Lưu Phong lúc này mới biết trung niên nữ tử đi đón mình được gọi là Tố nương, cũng chính là quản gia của Phượng viên.

Tố Nương thấy Lưu Phong diện mạo anh tuấn, cử chỉ phong lưu tiêu sái, nếu không phải tên tiểu tử này mắc bệnh hoa liễu, nàng ta ắt là đã thi triển mị lực câu dẫn hắn rồi.

“Công tử, chủ nhân bận rộn công việc cả ngày. Từ ngày hôm nay người chính là đại thiếu gia của Phượng viên, người có chuyện gì cứ phân phó cho ta, ta nhất định sẽ hoàn thành.”